Ce poti invata din acest articol?
Ce este SEO Off-Page
SEO Off-Page cuprinde totalitatea activitatilor efectuate in cadrul unor site-uri web externe, care au ca scop avansarea propriului site in clasament, in cadrul rezultatelor motorului de căutare. Astfel se va imbunatati viziunea utilizatorilor si motorului de cautare asupra seriozitatii si autoritatii propriului site.
SEO On-Page si SEO Off-Page
- SEO On-Page cuprinde acele optimizari realizate direct in cadrul paginii web, asupra carora se detine control si se poate face modificarile necesare cresterii in clasament. Se vor optimiza codul HTML si continutul site-ului web care cuprinde titlu, meta descrieri, etichete de titlu, cuvinte cheie, imagini si fisiere media, link-uri interne, etc.;
- SEO Off-Page cuprinde acele optimizari care au loc in afara site-ului web si asupra carora nu se poate detine control. Backlinks-urile, promovarea sociala, recenziile, autoritatea domeniului, etc. nu pot fi gestionate si imbunatatite de catre detinatorul site-ului.
Fiecare in parte asigura o pozitie superioara in clasament, insa pentru cel mai bun randament este indicat ca site-ul web sa fie optimizata pentru ambele variante SEO On-Page si SEO Off-Page.
Cum se realizeaza SEO Off-Page
SEO Off-Page este realizat in cea mai mare parte cu ajutorul backlinks-urilor create in mod corect si relevant pentru a spori nivelul de incredere perceput de motoarele de cautare asupra unui site web. Aceste backlinks-uri create in mod corect pot fi obtinute cel mai usor in urma realizarii unui continut de calitate si original. Pe langa aceste backlinks-uri, SEO Off-Page mai poate fi realizat si cu ajutorul unor factori influentatori.
Factori care influenteaza SEO Off-Page
Backlinks
Principalul factor care influenteaza SEO Off-Page este reprezentat de backlinks-uri, a caror calitate este imbunatatita de numarul obtinut si modalitatea de obtinere cat mai reala a acestora. Cu cat sunt mai multe backlinks-uri legate de continutul propriului site, cu atat Google il va clasa intr-un clasament superior. Fiind atat de importante, deseori se incearca obtinerea lor si in moduri mai putin corecte.
De asemenea, foarte important este si textul cuprins in aceste backlinks-uri, numite „texte de ancorare”. Acestea, de cele mai multe ori, contin denumirea firmei care este totodata si cuvant cheie in cautari.
Aceste backlinks-uri pot fi obtinute cu ajutorul altor site-uri web, pagini de socializare, prin parteneri, influentatori, recenzii, bloguri, etc.
Autoritatea domeniului
Autoritatea domeniului reprezinta nivelul de increde perceput de catre motoarele de cautare asupra unui site si asigura o pozitie superioara in paginile de cautare ale acestora. Autoritatea domeniului este influentata de anumiti factori, precum perioada in care s-a detinut numele de domeniu, numarul de backlinks-uri, numarul de pagini cu eroare de tip 404, etc.
Marketing de continut
Promovarea continutului realizat sub diverse forme, postari, articole, imagini sugestive, vor capta atentia utilizatorilor care, prin accesare, vor spori numarul de click-uri si redistribuiri ale acestora.
Promovare sociala & PPC (pay-per-click)
Paginile sociale ajuta la sporirea traficul catre site-ul web in urma click-urilor obtinute de la utilizatorii acestor pagini, si de asemenea, se vor obtine si numeroase backlinks-uri rezultate in urma redistribuirilor.
SEO local
Recenziile online realizate de pe anumite site-uri (de exemplu “Google My Business”) ajuta la imbunatatirea SEO din punct de vedere local, deoarece in urma unor cercetari s-a descoperit faptul ca un mare procent din cautarile realizate prin intermediul motoarelor de cautare Google sunt cautari de informatii locale. Se bazeaza pe locatia in care se afla sediul.
Forum-uri
Desi sunt mai putin utilizate, cu ajutorul forum-urilor se pot face conversatii intre detinatorul site-ului si vizitatorul/posibilul client al acestuia. Acest lucru ajuta la stabilirea unor legaturi si al unui nivel de incredere, ceea ce face ca aceste forum-uri sa fie foarte eficiente.
Postare de oaspeti
Reprezinta o scriere in calitate de oaspete in cadrul altor site-uri si este o modalitate des utilizata pentru afisarea in postura de expert in propriul domeniu, in fata vizitatorilor respectivelor site-uri in cadrul carora se posteaza. Astfel se va face cunoscuta propria marca in fata unui public nemaiintalnit.
Recenzii
Aceste recenzii pot fi utilizate de catre Google pentru a percepe cat mai bine site-ul si pentru a-i imbunatati autoritatea domeniului, care va imbunatati automat si pozitia acestuia in clasamant.